Kontaktløs indtjekning for gæster og medarbejdere

Jeres gæster kan nemt scanne en QR-kode på touchskærmens velkomstside og tjekke ind via deres egen smartphone uden at interagere med skærmen.

Når gæsterne ankommer til receptionen, kan de scanne QR-koden på touchskærmen via deres egen smartphone. Her vil de kunne klikke på et link og blive ført direkte videre til indtjekningssiden, hvor de kan registrere deres oplysninger. 

Efter fuldført registrering og indtjekning vil værten automatisk blive notificeret omkring gæstens ankomst via SMS eller e-mail, og gæsten har foretaget en nem indtjekning uden af være i kontakt med andre berøringsflader end egen smartphone. 

Du kan læse mere omkring notifikationer her

Hvad med uventede gæster?

Kontaktløs indtjekning kan også gælde uventede gæster, som ikke har et planlagt møde med en medarbejder i virksomheden. De vil gennem QR-koden fra velkomstsiden, blive ført igennem det samme indtjeknings flow som gæster med et planlagt besøg, uden at skulle interagere med touchskærmen.

Kontaktløs indtjekning

I tilfælde af at gæsten ikke vælger en vært for besøget, bliver en valgt standardvært notificeret omkring gæstens indtjekning. Standardværten kan herefter hente personen eller hjælpe med at booke et møde. 

Kontaktløs indtjekning til jeres medarbejdere

Det er muligt for medarbejdere at tjekke ind via deres egen smartphone, hvis jeres virksomhed benytter eller ønsker at benytte medarbejderregistrering. Her kan de enten scanne QR-koden på touchskærmens velkomstside eller benytte den tilknyttede app, hvor de kan tjekke ind og ud. Det er også muligt at aktivere en lokationsbaseret indtjekning ved at indstille en radius af virksomheden, hvorfra det er muligt at foretage en ind- og udtjekning. 

Indtjekning af medarbejdere er med til at øge sikkerheden på arbejdspladsen, samt sikre at i tilfælde af evakuering, så er evalueringslisterne ajourført med de personer som opholder sig i bygningen – både med gæster og medarbejdere. Yderligere åbner denne funktion op for, at medarbejderne har mulighed for at reservere skrivebordspladser. Det kan du læse mere om her.   

Forhåndsregistrering

Forhåndsregistrer jeres gæster inden ankomst for at gøre indtjekningsflowet hurtigere

Det er muligt at screene og registrere jeres gæster på forhånd, og herved undgå kø i receptionen og mindske smitterisikoen.

Værten opretter et besøg og sender en invitation via SMS eller e-mail til gæsten.

Gæsten kan registrere sine oplysninger samt underskrive eventuelle juridiske dokumenter inden ankomst. Samtidig har virksomheden mulighed for at videregive nødvendig information inden gæstens ankomst. 

Efter fuldført registrering modtager gæsten en personlig QR-kode, som kan bruges til indtjekning på dagen for besøget. QR-koden kan gemmes i Wallet på telefonen eller tilføjes til en kalender, hvorfra det er hurtigt og nemt at komme til den.

Ved ankomst foretager gæsten en kontaktløs indtjekning ved at scanne sin QR-kode via kameraet. Gæsten har herved tjekket ind og værten får straks besked omkring gæstens ankomst. 

Kontaktløs indtjekning og forhåndsregistrering er med til at mindske smittefladerne i jeres virksomhed, og sikre at håndteringen af gæster og medarbejdere tager hensyn til retningslinjerne for sundhed og sikkerhed.

Læs omkring flere funktioner til gæster og medarbejdere her